Guilty pleasure van een kok.

Toen ik een aantal jaren geleden mijn bedrijfsplan voor mijn eetwinkel moest maken kreeg ik ineens te maken met termen als USP, marktonderzoek, marketing acties, concurrentieanalyses. Allemaal zaken waar ik me normaal gesproken niet mee bezig houd. Het was voor mij heel simpel, ik wilde de buurt waarin ik woon gewoon voorzien van gezonde maaltijden, altijd gemaakt van eerlijke en verse producten. Volgens mij was dit een gat in de markt want wie is er tegenwoordig nou niet bezig met gezonde lifestyle, BMI, antioxidanten en proteïne. As je dit allemaal kan vertalen naar een lekkere maaltijd ben je volgens mij goed bezig en heb je bestaansrecht.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik een gesprek had met een man in een pak, die ik ook nog even moest overtuigen van deze eenvoudige optelsom. Terwijl bij hem de marketingtermen uit z’n mond vielen deed ik mijn best om hem te overtuigen van het belang van gezonde voeding. Met een voldaan gevoel verliet ik na een uur praten zijn kantoor, ik had zowaar het gevoel dat mijn missie geslaagd was en kon me niet aan de indruk onttrekken dat hij tijdens het gesprek even kritisch naar zijn eigen buik had gekeken.

Terug in de auto merkte ik dat al dat gepraat over eten de uitwerking had die het meestal op mij heeft, honger! Iets harder dan is toegestaan reed ik naar de dichtstbijzijnde benzinepomp om me zelf te trakteren op datgene waar ik het allerblijst van word . Vette hap van de pomp!

Deze week weer gezonde en lekkere maaltijden bij Eetwinkel Zuuver.

Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Copyright 2018 - Alle rechten voorbehouden